איך מאפשרים גלישה בטוחה של עובדי הארגון ברשת?

  1. ראשי
  2. בלוג
  3. איך מאפשרים גלישה בטוחה של עובדי הארגון ברשת?

בעולם העבודה של ימינו, עובדים גולשים ברשת לעתים קרובות – הן למטרות מקצועיות והן למטרות פרטיות. במהלך יום עבודה רגיל, משתמש עובד מן המניין בפלטפורמות אינטרנט רבות וביניהן WhatsApp Web, Telegram Web  ויישומי בינה מלאכותית יוצרת (Gen AI) כגוןChatGPT , לצורך יצירת תקשורת עם עובדים אחרים או לקוחות, פעילות מחקר, שיתוף קבצים ושיתוף פעולה מסוגים שונים. לכן, לצד ההגנה החיונית על הדואר האלקטרוני והתקשורת הפנימית, על ארגונים גם להגן מפני סיכוני אבטחה הנובעים מהרגלי הגלישה של העובדים ברשת.

הפתרון של Ericom Cloud Security

פלטפורמת Ericom Cloud Security היא פתרון כולל להגנה על גלישה ברשת. הפלטפורמה המתקדמת פותחה בישראל על ידי חברת Ericom Software (אריקום מערכות) והיא מספקת פתרונות אבטחת Zero Trust  דרך הענן.

הפתרון של Ericom נעזר במגוון טכנולוגיות לצורך הגנה ואבטחה על ארגונים מפני 'חדירות' שנוצרות כתוצאה מהפעילות הזו של העובדים. הפתרון כולל בין היתר בידוד דפדפן מרוחק (RBI), הלבנת תוכן ושילוב מחדש (CDR), בידוד יישומי אינטרנט, בידוד פגישות וירטואליות וסינון תעבורת אינטרנט. הפלטפורמה 'מנקה' קבצים באופן יסודי עוד לפני שהם מגיעים למשתמשים, ומונעת בנוסף דליפת מידע אל מחוץ לארגון.

אם עד כה ההגנה על גלישה ברשת ברמת הארגון הייתה נגישה בעיקר לחברות גדולות, הפתרון של Ericom, המותקן בסביבת הענן, מציע הגנה בעלויות משתלמות ועם ניהול ידידותי, מה שמאפשר גם לעסקים קטנים-בינוניים לבנות לעצמם מערכת הגנה מפני איומי סייבר.

אריקום

בידוד דפדפן מרוחק  (RBI) – טכנולוגיה מתקדמת להגנה על גלישה ברשת

אחת הטכנולוגיות המרכזיות שנעשה בהן שימוש על ידי Ericom היא בידוד דפדפן מרוחק (RBI), המבודדת את הגלישה באינטרנט בסביבה מרוחקת ומאובטחת. התוכנה גולשת באתרים בשם המשתמש, ומציגה מסך משוקף בעוד שכל התוכן הפעיל נשאר בסביבת ענן מבודדת. רק מידע בטוח נשלח בחזרה לדפדפן המשתמש, ומונע מקוד זדוני להגיע למכשיר המשתמש.

הודות לאופן הפעולה של Ericom, העובדים יכולים לגלוש ברשת מהדפדפן הרגיל שלהם ומכל מקום בעולם ללא שינוי בדרך ההתנהגות, כאשר התוכן הפעיל נמצא, כאמור, בסביבת ענן מוגנת ומבודדת. הקוד של האתר עצמו לא מגיע למשתמש והתוכן החשוד מושמד בדרך.

 

לצד יישומים כמו WhatsApp Web שהוא יישום מוצפן מקצה לקצה (E2EE), קיימים יישומים רבים שאינם כאלה. לגבי פתרונות אחרים בשוק, אשר לא כוללים מפתח ההצפנה אצלם, ולכן לא מסוגלים לזהות את הסכנות – הפתרון של אריקום והטכנולוגיה שלה (הפעולה מתקיימת ב'מיכל' מבודד של החברה עצמה), מבטיח גלישה ושימוש בטוחים תוך זיהוי וניטרול איומי סייבר בקלות ובאופן מיידי.

רואי לציין שטכנולוגיית ה-RBI מונעת גם מתקפות פישינג, גם במקרים בהם המשתמש כבר לחץ על הקישור הזדוני.

הסרת רכיבים הזדוניים מאחורי הקלעים בעזרת טכנולוגיית הלבנת תוכן (CDR)

הפתרון של Ericom משתמש בטכנולוגיית הלבנת תוכנן(CDR) , כדי לאפשר 'חיטוי' קבצים לפני שהם מגיעים למשתמש. תהליך זה מנטרל ובונה מחדש קבצים באופן אוטומטי, מסיר כל רכיב זדוני ומבטיח שהמשתמשים יקבלו גרסה בטוחה לשימוש – כל זאת באופן אוטומטי וללא פעולה מצד המשתמש. כאשר מדובר בקבצי EXE, תהליך ההלבנה כולל סריקה של חמישה מנועי אנטי-וירוס עדכניים עוד לפני ההסרה של התוספות הזדוניות.

ניהול קל וידידותי, עם שמירה על פרטיות ואבטחת מידע

הפלטפורמה של Ericom היא Agentless, מאפשרת ניהול משתמשים והרשאות באופן פשוט וקל. כפתרון מבוסס ענן, היא מציעה ניהול נוח וחלק בגישה מרחוק ויכולת להתאים את עצמה לצרכי האבטחה המשתנים.

מעבר לכך, הפתרון של Ericom מאפשר שמירה על פרטיות ואבטחת מידע בהתאם לתקנות הקפדניות ביותר בתחום, כגול SOC2 ו-GDPR, על מנת לשמור על המידע האישי של העובדים.

השילוב בין השירות והמומחיות של אינפורמט לחדשנות של Ericom

אינפורמט בחרה ב-Ericom בתור הפתרון המועדף ללקוחותיה בכל הנוגע להגנה בעת גלישה ברשת. מומחי הסייבר של אינפורמט מתאימים את שכבות ההגנה המתאימות לכל ארגון על פי הצרכים הספציפיים שלו ואופי פעילותו. אינפורמט מציעה כחלק מהשירות שלה ייעוץ והתאמת פתרונות, ליווי בהטמעה והתקנה, הדרכה לעובדים הרלוונטיים, תחזוקה שוטפת וניהול רישיונות.

בעידן בו גלישה ברשת מציבה את הארגון בפני סיכונים משמעותיים – אך מאידך קריטית לתיפקודו של הארגון, שיתוף הפעולה בין אינפורמט ל-Ericom מספק לארגונים שקט נפשי ורמת הגנה מיטבית בתחום אבטחת המידע.