שירות ענן מנוהל

  1. ראשי
  2. שירות ענן מנוהל

מהם שירותי ענן מנוהלים?

השוק העסקי והארגוני עובר בשנים האחרונות טרנספורמציה דיגיטלית אל שירותי ענן, אשר ממקמים את מערכות המחשוב ואחסון המידע בשרתים מרוחקים ומשפרים בעקבות זאת פרמטרים רבים בביצועי התשתיות בארגון.

רוצים ליישם את הפתרון של שירות ענן מנוהל אצלכם בארגון?

שירותי ענן מנוהלים הם שירותים לניהול השימוש של הארגון בתוכנות ושירותים הנמצאים בענן. בשירותים מנוהלים בענן, ספק השירותים אחראי על התשתיות שהארגון בחר להעביר אליו, תוך ניהול פעיל של כל המערכות הטכנולוגיות, או חלק מהן.

ההבדל בין שירות ענן לבין ענן מנוהל הוא שירותי הניהול המסופקים סביב אותה תוכנה, מערכת הפעלה או שרת. לשם ההשוואה, שירות ענן 'רגיל' שווה ערך לשרת נמצא באופן פיזי באתר העסק ללא טיפול ותחזוקה. שירות ענן מנוהל מקביל לשרת הפועל תחת אחריות מלאה וטיפול שוטף של גורם מקצועי, בין אם מדובר בעובדי החברה או ספקית חיצונית.

בשורה התחתונה, כל שירות בענן צריך להיות מנוהל במידה כלשהי – כאשר מתרחשת תקלה, מישהו צריך לטפל בה ולהחזיר את המערכת למצב תקין. שירותי ענן מנוהלים מעבירים את הניהול כולו מהארגון אל ספק חיצוני.

מדוע מדובר בשירות יעיל?

שירותי ענן מנוהלים מהווים סוג של מיקור חוץ לניהול המחשוב בענן. במקום שעובדי הארגון יצטרכו להפגין מומחיות בכלי ניהול ובשירותי ענן שונים, ינהלו בעצמם את שירותי הענן ויטפלו בתקלות ובבעיות, שירותי ענן מנוהל מאפשרים למחלקות ה-IT להעביר חלק מהאחריות לספק חיצוני ומקצועי, אשר יכול לשלב את אספקת השירותים השונים בענן יחד עם ניהול אותם שירותים מרחוק.

בעידן הענן, הרבה יותר קל, יעיל ובטוח לנהל ולנטר שירותים מרחוק, כך שה-IT של הארגון עצמו יכול להתמקד בתשתית הפיזית ובליבת הפעילות העסקית של הארגון.

עבור חברות קטנות-בינוניות, הקמה של מערך IT הכולל אנשי מחשוב לתחזוקה ותמיכה במערכת המחשוב היא משימה שעשויה להיות מאתגרת מאוד ליישום, ולעתים אף אין בה כלל צורך. עבור חברות שכאלו, שירות ענן מנוהל הוא פתרון אידיאלי המאפשר לבעלי החברות ולמנהלים שלהן ליהנות ממערכת מחשוב מתקדמת מבלי להיות מוטרד מתחזוקה שוטפת של הציוד והשירות.

מה כוללים שירותי ענן מנוהל?

שירותי ענן מנוהלים כוללים במרבית המקרים מרכז ניטור ובקרה, או NOC (Network Operations Center). מרכז זה מנטר באופן רציף ופעיל את הפעילות של המערכות המוגדרות על ידי הלקוח, כגון שרתים ומערכות הפעלה. הניטור כולל מעקב אחרי מדדים טכניים המעריכים את התקינות והפונקציונליות של כל מערכת. כאשר מנטרים מערכת הפעלה, למשל, יש לבדוק את רמת הצריכה של משאבי המעבדים והזיכרון הפנימי (RAM), שטח הדיסק הזמין, ניטור web (Ping/ICMP Monitoring) וניטור פרוטוקולים של תקשורת.

שירותי ענן מנוהלים כוללים טיפול מהיר בתקלות כאשר הן מזוהות כחלק מהניטור האקטיבי שלהם. בחלק מהמקרים ספקית השירות מזהה את התקלה ובחלק מהמקרים הלקוח מתריע עליה. כאשר פעולת הניטור מזהה תקלות בשלב מוקדם, ספקית שירות הענן המנוהל פותרת תקלות עוד לפני שהלקוח מודע אליהן.

בנוסף, שירותי ענן מנוהלים כוללים הדרכה בבנייה ובתפעול המערכת וניטור המערכת, באמצעות נקודת מגע אחת המרכזת תמיכה, ניהול אבטחה ותאימות, גיבוי, התאוששות מאסון, ניהול בסיס נתונים ותמיכה במשתמשים. הסכם שירות ענן מנוהל כולל הגדרה של רמת שירות מבוקשת (SLA). ספקית השירות עוסקת גם בפניות מהלקוח ובטיפול בכל שאלה ובעיה.

כאשר בוחרים ספקית שירות ענן מנוהל, חשוב מאוד לבחור בחברה המשלבת ניסיון ויעד עדכני באשר לפתרונות הענן המתקדמים ביותר בשוק. איכות השירות של אינפורמט מהווה מרכיב קריטי בהצלחה וביעילות של שירותי ענן מנוהלים לארגונים.

היתרונות בשירותי ענן מנוהל

זמינות מלאה

הניטור והתחזוקה מבטיחים פעילות מיטבית של שירותי הענן שהארגון משלם עליהם, מה שמשפר את הפרודוקטיביות והפונקציונליות של כלל הארגון. ניטור שוטף אחר המערכות הטכניות משפר את ההגנה על המידע, את הגיבוי שלו ואת יכולת ההתאוששות במקרי חירום.

במקרים של מחיקת מידע בטעות, הפסקת חשמל או קריסת שרתים, שירות ענן מנוהל מספק רשת בטחון נוספת אל מול הסכנה לכך שהחומרים האבודים ילכו לאיבוד.

הפחתה בצורך בהעסקת צוותי IT

שירותי ענן מנוהל יעילים יותר כלכלית בהשוואה להעסקת עובדי IT בשכר גבוה ורכישת רישיון לתוכנות ניהול שהיו נדרשות אם הארגון בוחר לנהל באופן פנימי את אותם שירותים.

שירות ענן מנוהל בהתאמה אישית

בעידן של היום, השימוש בשירותי ענן רק הולך ומתרחב, מה שמקשה יותר ויותר על הניהול של מגוון השירותים. מחלקת מחשוב גדולה גוררת עלויות, כוח אדם, ציוד וכד'. שירות ענן מנוהל מותאם אישית מפשט את המבנה הארגוני ומקל על ניהול מערכות ענן מורכבות ונרחבות.

בנוסף, כאשר משתמשים במיקור חוץ לשירותי ענן מנוהלים, קל יותר להרחיב ולצמצם את היקף השירות לפי הצורך של הארגון, במהירות וביעילות.

אבטחה

ניהול, פיקוח ובדיקה מתמדת של המידע והמערכות של הארגון מסביב לשעון, מעלים את הסיכוי למניעת ניסיונות התקפה זדוניים.

הניטור השוטף של שירותי ענן מנוהלים מאפשר לספקית המומחית להגן בצורה הרבה יותר טובה על המידע ולזהות כל פעולה חריגה או מתקפה פוטנציאלית, באמצעות כלים מתקדמים של הגנת סייבר.

מה עדיף – שירות ענן מנוהל או ענן רגיל?

בשורה התחתונה, שירותי ענן מנוהלים מובילים לשקט נפשי בקרב מנהלי ה-IT, בעקבות הידיעה כי כל הטיפול הטכני המתמשך במערכות הענן נמצא באחריות של גורם מקצועי איכותי ותחת מעקב רצוף. בנוסף, שירותי ענן מנוהלים מאפשרים למנהלי ה-IT של הארגון להתמקד בפעילות הליבה העסקית של הארגון, במקום להתמודד עם בעיות טכניות שוטפות.

לכן, כאשר משווים את העלויות לעומת התועלת שמביא איתו שירות ענן מנוהל, אין ספק כי מדובר בפתרון משתלם המתאים לארגונים בעידן של ימינו.

שירות ענן מנוהל באינפורמט

כחלק ממגוון שירותי המחשוב וה-IT שאינפורמט מציעה ללקוחותיה, החברה מציעה שירותי ענן מנוהל, המבטיחים את כל היתרונות של המוצר, יחד עם היתרונות של אינפורמט: יציבות ושירות אמין ומהיר מסביב לשעון.

בהשוואה לספקיות שירותי הענן מחו"ל, אינפורמט מציעה ליווי צמוד לאורך כל הדרך, שירות תמיכה ואינטגרציה בעברית והכרות עם הרגולציה המקומית והשוק המקומי – זאת מבלי להתפשר על איכות השירות ורמת המומחיות.

פתרונות שירותי הענן המנוהל של אינפורמט הם מהמתקדמים ביותר בשוק. אינפורמט דוגלת וממליצה על גישה בה הארגון בוחר בספק המציע את כלל שירותי תשתיות התקשורת וניהול המערכות בעסק במעטפת שירות אחת.

בין היתר, אינפורמט מציעה גמישות מרבית מבחינת תשלום עבור שימוש בפועל, הצעת מערך IT מלא במקום גישה של שירותי ענן באמצעות שרתים וירטואליים, ארכיטקטורת תקשורת מודרנית פתרונות ענן היברידיים המשתלבים בקלות עם סביבת ה-IT הקיימת, שירותי Self Service, רמת זמינות גבוהה ויכולת התאוששות עצמאית, ו-SLA עם פרמטרים ברמה הגבוהה ביותר.

המומחים של אינפורמט מלווים כל לקוח ולקוחה בייעוץ מקדים, מיפוי צרכים אישי והתאמת פתרונות לקבלת מענה מדויק. בשלב הבא, מומחי החברה מלווים את הלקוח בהכשרה בכל הנוגע לממשק של העסק עם מערכת הענן המנוהל.

לצד פתרון של אינפורמט בשירותי ענן מנוהלים, החברה מציעה תהליך נוח וקל של ייעוץ, התקנה, הטמעה ותחזוקה שוטפת. המומחים של אינפורמט זמינים לכל שאלה ופנייה באשר לשירותי ענן מנוהלים.

ככל שהשימוש בשירותי ענן הולך ומתרחב במשק הישראלי, בחירה בשירותי ענן מנוהלים היא הצעד החכם הבא של הארגון שלכם.

רוצים ליישם את הפתרון של שירות ענן מנוהל אצלכם בארגון?

בין לקוחותינו