כיום, כמעט ואין ארגון או עסק המתנהלים ללא רשת תקשורת ושימוש במחשבים, שרתים וסוגי חומרה נוספים. בכל משרד מרושתים המחשבים ומחוברים לרשת האינטרנט וגם בינם לבין עצמם. לכן, כל ארגון כזה זקוק לשירותי ניהול רשתות ותמיכה. אפילו פעולה פשוטה כמו הדפסה במדפסת משרדית תלויה בתקינת הרשת הפנימית של המשרד – ולכן שום עסק לא יכול 'לדלג' על הצורך בתמיכה מקצועית וזמינה.

רוצים ליישם את הפתרון של "ניהול רשתות מחשבים" אצלכם בארגון?

רשתות תקשורת עובדות באמצעות חיבור של כל תחנת עבודה לשרת מרכזי או נתב מרכזי. כל מחשב מחובר מקבל כתובת ייחודית וכך המחשבים יכולים לתקשר אחד עם השני ולקבל גישה חיצונית לאינטרנט. החיבור הפנימי במשרד נעשה לרוב בחיבורים 'פיזיים' ולא אלחוטיים – כדי לנצל במקסימום את המהירות, האמינות והיכולת הנובעים מתשתית פיזית של כבלים. רשת תקשורת מקומית כזו מחייבת התקנת ציוד כמו נתבים (ראוטרים) ולעתים, בארגונים גדולים ו/או במתחמים יותר מורכבים נדרש גם סיוע ושימוש בשרתי תקשורת גדולים. 

אחד מההיבטים החשובים ביותר בשמירה על תקינות מערכות המחשב ורשתות התקשורת, הוא ניהול מקצועי של רשתות המחשבים. בארגונים גדולים, קיים לרוב עובד (או מחלקה) האחראי על תחום ה-IT בארגון. לעומת זאת, בעסקים קטנים-בינוניים אין לעיתים הצדקה ו/או תקציב לאיש IT במשרה מלאה. במקרה כזה, ניתן לרכוש שירות ניהול רשתות מחשבים מחברה מומחית בהיקף ותקציב לפי הצורך והעניין.

ניהול רשתות מחשבים

מהו שירות ניהול רשתות מחשוב לעסקים וחברות?

מערכות המחשוב ורשתות המחשבים הם כיום 'כלי קריטי' בליבת העסקים של הארגון. מטבעם, הם מחייבים שירותי מחשוב לעסקים וניהול רשתות מחשבים שהם מרכיב בסיסי וחשוב עבור כל עסק וארגון. כל ארגון עם תשתית תקשורת מחשבים חייב להבטיח תפקוד תקין ומאובטח של הרשת לטווח הרחוק.

ניהול רשת ממוחשבת, או ניהול רשת מחשבים, הוא שירות המבוצע על ידי אדם או חברת ניהול רשתות מחשבים, שהוסמכו לכך ומחזיקים בידע המקצועי הנדרש בכל הנוגע להקמה וניהול רשת לעסקים – מבחינת תוכנה וחומרה גם יחד. בנוסף, אנשי ניהול רשת המחשבים צריכים להיות בקיאים בנושא שירותי אבטחת מידע וסייבר ברשת.

ניהול יעיל ונכון של רשתות התקשורת ואמצעי המחשוב בארגון מבטיח עבודה רציפה, תקשורת מהירה וחלקה וניתוב יעיל של ערוצי התקשורת והמידע העוברים בתוך הארגון וכלפי חוץ.

איך יודעים האם החברה צריכה שירות דומה?

עסקים קטנים רבים נוטים לחשוב שניהול רשת ממוחשבת אינו רלוונטי עבורם. עם זאת, עבור כל עסק המשתמש במספר מחשבים המחוברים לרשת פנימית (ולרשת האינטרנט), שירות ניהול רשתות הוא שירת רלוונטי וחיוני, הן בהיבט התפעול היום-יומי והן מבחינת אבטחת מידע ואבטחת סייבר על המחשבים והמידע המוחזק על ידי הארגון.

כאשר נגרם שיבוש או תקלה כלשהי בתקשורת בין המחשבים או בין המחשבים לרשת האינטרנט, המתנה ארוכה לטכנאי שיגיע לטפל בנושא עשויה להיות 'ארוכה מידי' ולפגוע בתפקוד התקין של העסק מבחינת מענה ללקוחות, פרודוקטיביות ואף פגיעה במוניטין.

במקרי קיצון של תקלות חוזרות או משביתות, שירות ניהול רשתות איכותי יכול להציל את הארגון ולסייע לשמור על רציפות עסקית ומבטיח חזרה מהירה לפעילות מלאה.

איך עובדת תמיכה ברשתות מחשוב?

אופן ניהול רשתות מחשבים משתנה מארגון לארגון, בהתאם למרכיבים כמו גודל הארגון, מספר המחשבים וכמות המשתמשים לצד המיקומים מהם הם עובדים, מסגרת התקציב שהארגון הגדיר לניהול רשת ממוחשבת, רכיבי התקשורת בארגון ועוד.

בעל התפקיד האחראי על ניהול רשתות המחשבים מנטר באופן שוטף את איכות התקשורת בארגון, לרבות אינטרנט וחיבורים פנים ארגוניים. בנוסף, הוא מגבה ומאבטח את המידע שנוצר וזורם על גבי הרשת. הוא אמור לקבל התראות בזמן אמת ולספק מענה מיידי לתפעול בעיות וצמצום הנזקים הישירים והעקיפים שעלולים להתרחש כתוצאה מתקלה.

בכל הנוגע לחומרה, איש ניהול רשתות ומחשוב אחראי על כרטיסי הרשת, המתגים, הנתבים, המודמים וכל חומרה אחרת בארגון, לרבות התקנה, הגדרה ופתרון תקלות. תחת אחריותו גם ניהול התשתיות עצמן (LAN ו-WAN), בנייה ופריסה של השרתים לפי צרכי הארגון, הקצאת כתובות רשת, הגדרת פרוטוקולים, תחזוקת רשת ותיקון תקלות.

שירותי תמיכה וניהול רשתות יכולים להתבצע בחלק מהמקרים מרחוק, ובחלק מהמקרים יש צורך בנוכחות של איש ה-IT במשרד של הלקוח. ישנן תקלות אותן ניתן לפתור בקלות באמצעות השתלטות מרחוק על מחשבים – בעיקר בנושאים כגון הגדרות, עדכונים, הרשאות משתמש וכד'.

תמיכה מרחוק חוסכת זמן המתנה לטכנאי ומאפשרת פתרון מהיר יותר, כאשר המשימה אפשרית מבחינה טכנית.

איש ניהול הרשתות אחראי גם לדאוג ולהדריך עובדים חדשים המצטרפים לארגון, בכל הנוגע להגדרת חשבון חדש ברשת, הקצאת כתובת דוא"ל ולהכשירם לשימוש נכון ברשת. בחלק מהמקרים מוטלת עליו גם האחריות לניהול בסיס הנתונים של המשתמשים ברשת, כלומר מאגר נתוני העובדים.

מה אינפורמט יכולה לעשות עבורך?

אינפורמט מערכות הינה אחת מהחברות הוותיקות והמוכרות ביותר בתחום שירותי המחשב וה-IT לעסקים וארגונים ממגוון תחומים. החברה מציעה שירות ניהול רשתות מחשבים לארגונים מכל גודל ובכל ענף במשק. השרות כולל הקמה והתקנה, תחזוקה, תמיכה, אבטחת מידע וייעוץ.

עבור ארגון שלא נזקק לאיש מחשוב In-house במשרה מלאה, אינפורמט מספקת ניהול מערכת IT (מנהל מערכות) במיקור חוץ, אשר מגיע למשרדי הלקוח בתדירות הנדרשת על פי צרכי העסק ומבצע את כלל המטלות הנדרשות על פי רמת השרות המוסכמת (SLA).

למקצועני ניהול הרשתות של אינפורמט ידע מעמיק, ניסיון והסמכות של ספקיות התוכנה והחומרה הגדולות בעולם, והם מסוגלים לטפל בכל היבט של הרשתות הקיימות בארגון.

המומחים של אינפורמט מנהלים היבטים כגון גיבוי, עדכוני תוכנה ומערכות הפעלה, תחזוקת שרתי דוא"ל, תפעול תקלות חומרה וכל הצד של המחשוב בעסק, כל אלה – על מנת שבעל החברה ועובדיה יוכלו להתרכז בפעילות הליבה של העסק.

אינפורמט מוכרת בשירות המסור והצמוד שהיא מספקת ללקוחותיה הרבים. היא תומכת בחברות וארגונים הנמצאים בתהליכי צמיחה ונזקקים גם להיבטים נוספים של שירותי מחשוב לעסקים. אנשי ה-IT של אינפורמט מתקינים את המערכות והחומרה, נמצאים שם במקרי חירום של מתקפת כופר ושחזור מידע, מספקים תמיכה לאורך זמן וממליצים על שדרוגים ומעבר לפתרונות מתקדמים בהתאם לצרכים של העסק.

הבחירה באינפורמט כחברת ניהול רשתות מחשבים היא עוד מנוף להצלחת עסקי הלקוח. הלקוחות שלנו 'ישנים בשקט' – הם יודעים שהפקידו את נושא המחשוב בידיים מנוסות ואמינות עם שירות מקצה לקצה.

רוצים ליישם את הפתרון של "ניהול רשתות מחשבים" אצלכם בארגון?

בין לקוחותינו