גיבוי אפליקציות ענן – SaaS

  1. ראשי
  2. גיבוי אפליקציות ענן – SaaS

שירות גיבוי במודל SaaS הוא פתרון המאפשר להבטיח ולגבות את המידע העסקי החיוני בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי, לצד יכולת שחזור מהירה וחכמה של מידע במקרים של אובדן מידע, מכל נקודת זמן בהיסטוריה של פעילות החשבון. הפתרון של 'גיבוי כשירות לפי צריכה' (מודל SaaS) הוא יעיל בהרבה מאשר רכישת כל הציוד והתוכנה הנדרשים לשם ביצוע המשימה 'אצלך בבית'.

רוצים ליישם את פתרון גיבוי אפליקציות ענן אצלכם בארגון?

גיבוי אפליקציות SaaS – באחריות הארגון

ארגונים רבים סבורים כי אם וכאשר המידע של העסק נמצא באחת מאפליקציות הענן (Dropbox, Box, Office 365, Google G-suite, Salesforce ועוד), הוא נהנה מגיבוי ברמה גבוהה. זוהי טעות נפוצה. אפליקציות מבוססות ענן SaaS (תוכנה בתור שירות, Software as a Service) פגיעות לאובדן מידע קריטי לצמיתות בעקבות פעילות נוזקות (Malware), טעויות אנוש, כוונת זדון, שגיאות בסנכרון והפסקות חשמל.

על פי ההערכות של חברת CloudAlly, אחת מכל 3 חברות מדווחות על אובדן נתונים השמורים באפליקציות SaaS ו-64% מודות כי איבדו מידע חשוב בעקבות טעות אנוש. פתרונות SaaS מציעים כלים יעילים ומשמעותיים בפתרונות ענן בכל הנוגע לתפעול שוטף, אך הם לא מגדירים את עצמם פתרונות גיבוי, ואין להם את היכולת להגן על המידע הקריטי מאיבוד מידע בעקבות שגיאות של משתמשים, התנהגות זדונית או שגיאות בסנכרון.

על מנת לעמוד בדרישות התקנים ולהבטיח את הרציפות העסקית, חשוב להבין כי הארגון הוא זה שאחראי להגן על הנתונים התאגידיים שלו. חברות כמו Microsoft, Google ו-Dropbox לא מספקות יכולת לשחזר נתונים שנמחקו בטעות או בכוונת זדון, או נתונים שהושחתו בעת ש'התארחו' בענן שלהן. סל המחזור ותיקיית 'פריטים שנמחקו' לא יכולים לשמש בתור אסטרטגיה אמינה לשחזור נתונים. כאשר מידע נמחק מפתרונות ענן, הוא נמחק לצמיתות.

לכן, שירות גיבוי SaaS, מגבה את המידע העסקי המרוכז באפליקציות הענן הנפוצות, על פי דרישה או באופן אוטומטי, ומציע יכולת שחזור מהיר ואמין של מידע שאבד – מכל נקודת זמן.

מה זה בעצם SaaS?

SaaS, Software as a Service, או תוכנה-כשירות, היא מודל התקשרות בין יצרן תוכנה (או כל טכנולוגיה אחרת בעולמות ה-IT) לבין לקוח עסקי או פרטי – כאשר במקום לרכוש את התוכנה הלקוח 'שוכר' אותה תמורת תשלום תקופתי קבוע – תוך שהוא יכול להקטין או להגדיל את היקף השימוש, ולהיות מחויב על פי הצריכה והמימוש בפועל.

מדובר במודל הנפוץ ביותר כיום בעולם מחשוב הענן. תוכנות שבעבר סופקו באופן פיזי, כמו חבילת Office ומערכות ניהול מגוונות כמו Salesforce, או Priority ורבות אחרות מסופקות כיום בענן.

שימוש במודל של SaaS, או Software services, מאפשר למשתמשים לקבל שירותי תוכנה מבלי לרכוש תוכנה פיזית ולהתקין אותה באופן מקומי על הרשת של הארגון או על המחשב. השירות עצמו ניתן באמצעות רשת תקשורת ומסופק על בסיס מנויים על פי מספר המשתמשים.

המודל מקובל גם בתחומים רבים נוספים של טכנולוגיות המידע – לרבות תשתיות, תקשורת, אבטחה וכו' (אגב 'גיבוי במודל SaaS' הוא בעצם 'תשתית במודל שירות')

למה תוכנה כשירות חשובה כל כך?

תוכנה כשירות חשובה בעידן של ימינו משום שהעובדים נוטים לבצע פעולות התקשורות לעבודה ממגוון עמדות עבודה ומכשירים, כך שקשה יותר להיות מוגבל עם התקנה מקומית של תוכנה במיקום פיזי אחד. תוכנה כשירות, לעומת זאת, מציעה גמישות בכל הנוגע לתפעול העסק מרחוק.

בהמשך לכך, פתרונות SaaS מאפשרים חיסכון בהוצאות, משום שניתן להוסיף (או לצמצם) את מספר הרישיונות בקלות ובאופן מיידי בהתאם לצורך של הארגון. העובדה כי לא מדובר בעותקים פיזיים והתקנה מקומית חוסכת גם היא בעלויות של תחזוקה, תמיכה ושדרוג.

מאפיין זה הופך את פתרונות ה-SaaS (Software as a service) למתאימים לארגונים קטנים ובינוניים (SMB) בעלי תקציב מוגבל וחשיבות גדולה לגמישות מרבית.

מי צריך שירות גיבוי אפליקציה בענן?

שירות גיבוי אפליקציה בענן מיועדים לכל ארגון המשתמש באפליקציות ענן לתפעול השוטף של העסק ומחזיקים מידע חיוני וקריטי לניהול ותפעול הארגון בחוות השרתים בענן.

הפלטפורמה של CloudAlly, למשל, מציעה מגוון יתרונות בכל הנוגע לגיבוי שירותי SaaS ארגוניים, או גיבוי אפליקציה בענן, כגון ניהול עובדים חכם עם הצטרפות ועזיבה בתהליך פשוט, זיהוי אוטומטי של עובד חדש ותחילת גיבוי של החשבון שלו, הפעלת פקודות על מספר רב של משתמשים, הוספה\הסרה אוטומטית של משתמשים וגיבוי של משתמשים לא פעילים (על מנת לחסוך בעלויות של שמירה על רישיונות ללא צורך).

הטמעת הפתרון קלה במיוחד ואינה דורשת מאמצים מיוחדים מצד הארגון, עם אינטגרציה חלקה לחלוטין עם כל פלטפורמות ה-SaaS: Office 365, G Suite, Salesforce, Box ו-Dropbox, ממשק אינטואיטיבי וכלים ידידותיים למנהלי מערכת. אחד היתרונות של שימוש בשירותי החברה הוא גיבוי כל אפליקציות ה-SaaS במקום אחד, כך שהרבה יותר קל לשחזר ולנהל את הגיבוי.

הפתרון של אינפורמט ו-CloudAlly מאפשר גיבוי לשרתים של הארגון הנמצאים בחוות הענק של הספקים העולמיים הבולטים (AWS, Azure, GCP, אחסון מותאם AWS) ואחזור/ייצוא המידע בעת הצורך בקלות – ובביטחון.

 

השירות של החברה כולל נפח אחסון ללא הגבלה ואחזור ללא הגבלה של ארכיונים, כך שניתן לשחזר במהירות את הנתונים מכל נקודת זמן, או לייצא אותם לאחסון מקומי או לאחסון ענן של הארגון, במידת הצורך.

המערכת מבצעת גיבוי אוטומטי יומי, כאשר ניתן גם לבצע גיבוי על פי דרישה על ידי מנהלים ומשתמשים, ולשנות את הגדרות הגיבוי. כאשר עובד עוזב את החברה, ניתן לעצור את הגיבויים של החשבון שלו, אך להשאיר את המידע המגובה לייצוא או שחזור למשתמש אחר.

בנוסף, המוצר של החברה כולל תיעוד מפורט של כל הגיבויים והשחזורים, לצד סיכום יומי אותו אפשר לקבל לתיבת הדוא"ל.

בכל הנוגע לאמינות ואבטחה, המערכת של CloudAlly מבטיחה שמירה מאובטחת של המידע על שרתי Amazon AWS S3 מאובטחים על פי תקני MFA/2FA, Oauth ו-OKTA, הצפנת נתונים מסוג AES-256 ומאפיין Object-Lock לצמצום הסיכון לאובדן מידע בטעות או בכוונת זדון, גם בעבודה מול פתרונות צד שלישי. מוצרי החברה עומדים בתקן ISO 27001 ובתקני GDPR ו-HIPAA. המערכת מבטיחה עם Uptime של 99.9% ב-SLA שלה. התמיכה של החברה כוללת נציגי תמיכה אנושיים מסביב לשעון, הזמינים במספר ערוצים.

למה כדאי לבחור בשילוב בין אינפורמט ל-CloudAlly?

CloudAlly נוסדה ב-2011 והיא אחד החברות המובילות באספקת פתרונות גיבוי ושחזור ענן-לענן לארגונים. מוצרי החברה פועלים ונמצאים בשימוש ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. החברה היתה הראשונה להציע גיבוי בענן לאפליקציות מובילות כמו Office 365 ו-Salesforce. מדובר באחת מהחברות המחדשות בתחומה, המציעה פתרון cloud-to-cloud לגיבוי פשוט, אוטומטי ומאובטח של אפליקציות ה-SaaS המנוהלות בענן, על מנת להגן על הארגון מסיכונים בלתי רצויים. הפתרון של החברה נוסה ונבחן על ידי ארגונים עם אלפי משתמשים. שירות הגיבוי של החברה מאובטח, ניתן לשינוי ובנוי עם מאפיינים המותאמים לאבטחת הארגון.

התוכנית שבמסגרתה מוצע הפתרון היא אחידה וכוללת את כל המאפיינים, בלי החרגות ובלי אותיות קטנות. בנוסף, אין מחויבות ואין מספר מינימום של משתמשים, מה שהופך את הפתרון למתאים גם עבור עסקים בינוניים-קטנים.

אינפורמט בחרה ב-CloudAlly בעקבות הניסיון, המוניטין ואיכות המוצר שהיא מציעה לארגונים. יחד עם השירות האמין והאיכותי, הייעוץ מטעם מומחי אינפורמט והתמיכה לאורך כל הדרך שהחברה מספקת, לקוחות אינפורמט יכולים להיות בטוחים שהם מקבלים יכולות גיבוי ושחזור ברמה הגבוהה ביותר.

רוצים ליישם את פתרון גיבוי אפליקציות ענן אצלכם בארגון?

בין לקוחותינו