שרתים וירטואלים VPS

  1. ראשי
  2. שרתים וירטואלים VPS

אחרי המהפכה בחברות הגדולות: גם ארגונים קטנים ובינוניים יכולים ליהנות מיתרונות השימוש בשרתים וירטואליים אמינים ויציבים (VPS)

החברות הגדולות השלימו את המעבר מתשתיות פיזיות אל הענן, וכעת מגיע תורם של הארגונים הקטנים והבינוניים. בימינו, כל מקום עבודה יכול להרוויח גמישות, ביצועים, עמידות וחיסכון בעלויות – כל היתרונות של אחסון ותפעול מערכות הארגון מהענן, הידוע גם בשם VPS. מה הופך את אינפורמט לבחירה הנכונה בתור ספקית הענן שלכם?

לפתרונות שרתי VPS מהירים בארגון שלכם

אחד מהיעדים החשובים ביותר עבור מי שאחראי על המחשוב בעסק או בארגון, בין אם מדובר במנהל IT בארגון גדול או המנכ"ל בחברה קטנה, הוא שקט נפשי. המטרה של האחראים על התחום היא 'לישון בשקט' בזמן שהם בטוחים (ככל האפשר) שכל המערכות יציבות ופועלות.

לפני כ-15 שנים החלו הניצנים של מהפכת הענן, במסגרתה 'עברו' תשתיות המחשוב מחדרי השרתים והמשרדים, אל המרחב הווירטואלי. במשך השנים התחום רשם התפתחות אדירה בכל הנוגע לכוח עיבוד, כלים חדשניים וממשק משתמש נוח. בשנים האחרונות ניתן לראות שהחברות הגדולות בעולם כבר השלימו מעבר מלא לכיוון הענן והשרתים הוירטואליים המאובטחים (VPS). 

כעת, גם חברות קטנות יותר יכולות לעשות טרנספורמציה באופן בטוח, שקוף ונוח, ולהתחיל ליהנות מהיתרונות הרבים של הענן ושל שרת וירטואלי. על פי ההערכות בשוק, 4 מתוך כל 5 עסקים קטנים-בינוניים עדיין משתמשים בשרתים מקומיים, בעקבות החשש לעשות את הצעד לשלב הבא של התשתיות הטכנולוגיות – שרתים וירטואליים פרטיים, או VPS.

מהם היתרונות של שרת פרטי בענן עבור עסקים קטנים וגדולים? מה זה VPS? ואיך בוחרים את ספקית הענן הנכונה ביותר לצרכי הארגון?

פוליסת ביטחון הרבה שקט נפשי מול תקלות ומקרי אסון

היציבות והשרידות הגבוהה של תשתיות הענן מספקות שקט נפשי ומעין 'רכיב ביטוחי' לחברות. עבור הגורמים בעסק האחראים על המחשוב, בחירה במעבר לשרתים וירטואליים (Server VPS) ולענן מעבירה את האחריות על תקינות, תחזוקה ותפעול הענן אל הספקית. באופן שכזה, מנהלים שנאלצו להתעסק עם תחזוקה של שרתים מקומיים, יכולים כעת להתמקד בליבת התפקיד שלהם: עבור מנהלי IT מדובר בניהול היוזרים, שיפור מערך אבטחת מידע ועוד. עבור מנכ"לים, מדובר בפינוי זמן ומיקוד תשומת לב והזמן הניהולי למימוש החזון העסקי של החברה.

תשתיות ענן משפרות גם את מידת השרידות של העסק. במקרה קיצוני כמו קריסת מערכות ואובדן מידע הנמצא על השרתים הפיזיים, הנזק הכלכלי הפוטנציאלי עבור החברה הוא עצום. יש חברות שמתקשות מאוד להתאושש מאירוע שכזה. תשתיות הענן של אינפורמט, לעומת זאת, מתוחזקות מסביב לשעון ומותקנות בחווה ייעודית של שרתים וירטואליים (Server Farm) במודל של שכירות 'גמישה' לשרתים, עם עמידות משודרגת לבעיות באספקת חשמל, מערכות בקרה מתקדמות ובקרי אצבע. לעומת שרתים פיזיים הנשארים ללא השגחה אנושית אחרי סיום יום העבודה ובסופי שבוע, תשתיות ענן מוגנות יותר במקרים של שריפה, נזילה או כשל בפעולת אל-פסק, הודות למערכות בקרה אוטומטיות ואבטחה פיזית על חוות השרתים.

עבור מי שמחזיק שרתים פיזיים במשרד, במקרה של תקלה או קריסה יש צורך בהזמנת טכנאי. בכפוף לרמת השרות (SLA), הארגון עלול לעמוד מול השבתה של המערכות למספר ימים בהם לא יוכל לספק שירות מלא (ולעתים לא יוכל לספק שרות כלל). השבתות שכאלו פוגעות במוניטין של העסק מובילות לאובדן כסף וזמן יקר של העובדים ושל החברה כולה. גם בפתרון שמציע VPS עלולות להתרחש תקלות, כמובן, אך הסיכוי לכך קטן יותר, והטיפול בתקלות הרבה יותר מהיר. משך התיקון נספר בדקות ולא בשעות או ימים.

בנוסף, התשלום עבור תשתיות ענן מחויב על פי השירות בפועל, ללא התחייבות ארוכת טווח ועם גמישות מרבית. בנוסף, אין צורך בהשקעה ראשונית בתשתית ובלי הוצאות מתמידות על רכישות ציוד ושדרוגים. בחישוב לטווח הרחוק, תשתיות ענן מציעות חיסכון משמעותי בעלויות התפעול השוטפות.

מהם השיקולים החשובים ביותר בבחירת ספקית ענן (שרת וירטואלי)?

ענקיות הטכנולוגיה הגלובליות, כמו מיקרוסופט (Azure) ואמאזון (AWS) זיהו את הפוטנציאל של שירותי הענן כבר לפני מספר שנים, ומציעות סוגי שרתים משלהן גם בישראל. החסרונות של חברות הענק בתור ספקיות הם התעריפים הגבוהים המתעדכנים באופן חד-צדדי מטעם החברה בכל שנה, שירות מרחוק וצ'אט באנגלית (אשר לרוב מתופעל מהודו).

בנוסף, שיטת החישוב המסובכת של עלויות התשתית והתפעול המורכב של המערכות, יוצרים אי ודאות בתחום שאמור להסב שקט נפשי ויציבות. יש עסקים אשר נאלצים לשלוח בעלי מקצוע להכשרה מקצועית מיוחדת רק על מנת לקבל את השירות מענקיות הטכנולוגיה. מעבר לכך, במרבית המקרים העסק בישראל מקבל את השירות באמצעות חברה מקומית 'מתווכת' , כך שבעת תקלה, לגורם המתווך אין שליטה ישירה על תשתית הענן והוא מפנה את הבעיה לחברת הענק – מה שעלול להוביל לזמני המתנה ארוכים לטיפול במגוון סוגי שרתים.

מול האפשרות הנזכרת, בישראל תוכלו למצוא חברות המציעות שירותי ענן למגוון שימושים, ביניהם תוכנות ומערכות הפעלה, אחסון וגיבוי, תעבורה, דוא"ל, אנטי-ספאם, אבטחת מידע ועוד.

החיסרון המשמעותי של חלק ניכר מהחברות הללו היא העובדה שלמרות שהשרתים נמצאים בשליטתן המלאה, הן לא מספקות כלים לניהול עצמי של תשתיות הענן כדי להתאים אותן במהירות לצרכי העסק. בנוסף, לרוב מדובר בחברות קטנות שקמו לאחרונה ומנסות 'לקפוץ על העגלה' של הצמיחה בביקוש לתשתיות ענן, אך מתקשות במתן שירות אמין לאורך זמן, בעקבות חוסר בכוח אדם ומיומנות מקצועית מוגבלת.

אינפורמט מציגה: תשתית ענן עם תמיכה מלאה, תשלום לפי שימוש בפועל וניהול נוח וייחודי

אינפורמט מערכות מציעה לעסקים וארגונים קטנים ובינוניים תשתיות ענן עם שירות זמין בעברית, עם כלים נוחים לניהול ועלויות ברורות ומותאמות לצרכי העסק. התעריפים אותם גובה החברה על שרת בענן הם ברורים, שקופים וידועים מראש, והשרתים מתוחזקים על ידי צוות טכני זמין ומיומן, כך שהשליטה עליהם צמודה ומיידית בכל הנוגע לטיפול בתקלות.

השימוש בתשתית שרת וירטואלי בענן של אינפורמט מחוייב לפי שימוש בפועל, ללא 'מחיר בסיס' ועם גמישות מקסימלית. אין צורך בהשקעה הונית ראשונית גדולה בציוד ומכשור, מה שמאפשר חיסכון לטווח הרחוק.

עבור עסקים וארגונים שיש להם מנהלי מחשוב או גורמים שרוצים להישאר עם האצבע על הדופק, אינפורמט מציעה נגישות לממשק הענן (dash-board), שם אפשר לבצע שינויים ולעקוב באופן שוטף אחרי ביצועי הענן. שירות זה הוא ייחודי לחברה בשוק הישראלי, והוא מאפשר ללקוחות החברה להיות גמישים ומעורבים בניהול הענן- בהיבט התפעולי והכספי גם יחד, בדומה לנגישות למידע שענקיות הטכנולוגיה מספקות ללקוחותיהן.

איזה סוג שרתים יש לאינפורמט?

החברה מציעה מגוון סוגי שרתים ומפעילה שרתי ענן המציעים ביצועים גבוהים ומהדורות החדשים ביותר, מבלי להתפשר על איכות המעבדים, השרתים או הדיסקים. בנוסף, שירותי הענן של אינפורמט עומדים בתקני אבטחת המידע המחמירים ביותר, כמו GDPR, ISO 27001 ו-SOC 2 – רמת תקינה  שלא קיימת אצל מרבית השחקנים בשוק. בסיסי הנתונים והדוא"ל של החברה מאוחסנים מאחורי חומת אש מתקדמת ומעודכנת, לרבות שירותי אנטי-ספאם ואנטי-וירוס המפחיתים את הסיכון הפוטנציאלי לפגיעה ולחשיפה של מידע רגיש.

ניסיון, מקצועיות וליווי אישי – הדרך ל'נחיתה רכה' בעולם הענן

אינפורמט פועלת בתחום המחשוב לעסקים בישראל כבר יותר מ-25 שנה ומספקת מעטפת מקיפה לארגונים גדולים ולעסקים קטנים. הניסיון והמקצועיות שהחברה צברה במשך השנים מאפשרים לה לספק שירות אמין ויציב, לצד ייעוץ אישי וליווי צמוד לאורך כל הדרך.

המומחים של אינפורמט מספקים ייעוץ והתאמת חבילות שירות, התקנה בפועל ותחזוקה שוטפת בהתאם לצרכי הארגון. עבור מי שפועל נכון לעכשיו עם שרתים מקומיים, תנהל החברה את המעבר של ה-Data ותחבר את המשתמשים לתשתיות שרת וירטואלי בענן באופן מהיר ומקצועי – הכל על מנת שהמהלך יבוצע עם מינימום שיבושים והשפעה על הפעילות השוטפת של העסק. השאיפה של החברה הוא להביא את כל היתרונות שהחברות הגדולות נהנות מהם, לעסקים הקטנים בישראל, ולעזור להם ליהנות מ-'נחיתה רכה' בענן.

לפתרונות שרתי VPS מהירים בארגון שלכם

בין לקוחותינו